Usuwanie filtrów Google – wprowadzenie

19 lipca 2018

Spostrzegłeś raptowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej zwrotów? Mimo działań, strona nie poprawia swojej pozycji w Google? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione symptomy, oznaczać to będzie obciążenie domeny filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

Przede wszystkim należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie tego rodzaju filtra może trwać od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędną budową strony, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do roku.

Usunięcie filtru Google

Pierwszym krokiem na drodze do usunięcia filtra Google jest stworzenie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla niej toksyczne – proces ten usprawnią nam odpowiednie narzędzia takie jak Link Detox. Po wytypowaniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały powyższy proces wymaga profesjonalnego podejścia, albowiem usunięcie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie wróci na dawną pozycję.

Kiedy zacząć usuwać linki z Google?

Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno być sprawą priorytetową. Podczas okresu trwania blokady domena jest w stanie utracić wiele wejść, co może poważnie uszczuplić kapitał firmy, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem rady u doświadczonego specjalisty. To z tego powodu trzeba jak najszybciej przekazać problem specjaliście.