
Czym skutkuje nałożenie banów i filtrów Google
14 lutego 2019Prowadzenie firmowej witryny internetowej zmusza do jej sprawnego sytuowana w przeglądarkach, aby była dostrzegalna dla potencjalnych klientów i miała stałą pozycję. Niekiedy jednak firmowa strategia wywołuje naruszenie reguł rzetelnego pozycjonowania i strona może zostać zablokowana przez bany i filtry Google. Przekonajmy się, jak się zachować, kiedy zajdą tego typu okoliczności.
Bany i filtry Google – jak wpływają na pozycję strony?
Ban od Google to najgorszy sposób sankcji, któremu może zostać poddana strona www. Jest to bezwzględne usunięcie jej ze stron wyszukiwarki Google, co tak naprawdę poważnie utrudnia prowadzenie biznesu. Weźmy pod uwagę, że gros odbiorców korzysta z Google, więc po zbanowaniu strony odsetek naszych gości drastycznie zmaleje. Natomiast nałożenie filtra obniża położenie witryny w wynikach wyszukiwarki, co też źle oddziałuje na klikalność witryny. Wyróżniamy filtry ręczne – nakładane osobiście przez pracowników Google oraz algorytmiczne, które generowane są samoczynnie przez profesjonalne oprogramowanie.
W jaki sposób dać sobie radę z banem i filtrem Google?
Nie zapominajmy, że bany i filtry Google narzucane są m.in. za zamieszczanie ogromnej liczby odnośników kierujących na naszą witrynę www lub generowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu jej pozycjonowania. Żeby zlikwidować ban od Google musimy wcześniej zweryfikować jego przyczynę. Warto przekazać to specjalistycznej agencji SEO, która sprawnie upora się z problemem. Procedura może niestety przeciągać się do pół roku, należy więc uzbroić się w cierpliwość.