Zwiększenie widoczności strony za pomocą PBN

11 września 2022

Szukasz korzystnej oferty PBN? Nie czekaj! Kliknij tu.

By odbiorca zauważył twoją działalność musisz nie tylko złożyć stronę firmową, lecz także zadbać o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy systematycznie pojawiają się na niej nowe profesjonalne i przydatne dla użytkownika informacje. Jednak nie wolno także pomijać tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

Private blog network – pomocne jako część szerokiej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, dlatego że są budowane a następnie nadzorowane przez jeden podmiot (najczęściej przez agencję SEO lub dużą agencję marketingową), który troszczy się o jakość dostępnych tam artykułów. Prywatne sieci portali są z reguły stosowane jako część złożonej strategii marketingowej, co wypada silnie podkreślić, gdyż najlepsze efekty ich wykorzystania widać w odniesieniu do stron, które zostały odpowiednio zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość wygenerowania dużej ilości linków przychodzących do witryny, ale też na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie oceniane przez wyszukiwarki. Za wadę PBNów można uznać tylko to, że ich utworzenie nie jest tanie, a potem należy przeznaczać wiele godzin na utrzymanie ich na właściwym poziomie.

Jak zastosować PBN? Proponujemy wizytówki NAP oraz artykuły z linkiem kanonicznym

Prywatne sieci blogów świetnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można na nich publikować tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To niejako każde miejsce w sieci, gdzie dodane są najistotniejsze informacje kontaktowe firmy – jej telefon czy adres e-mail, adres i nazwa. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też wpis w internetowym rejestrze biznesowym, strona na portalu społecznościowym lub artykuł, pod którym dodano firmowe informacje teleadresowe.

Następny ciekawy sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z dodaniem hiperłącza do źródła treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek na ogół oceniają lepiej użyteczność oryginalnego wpisu, ponieważ natrafianie na odnośniki do niego na różnych witrynach zewnętrznych traktują jako sygnał, iż pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane są godne uwagi, użyteczne informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy tekstach z sektora YMYL, gdzie liczy się wypracowanie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych zwłaszcza ze zdrowiem, inwestycjami czy doradztwem prawnym, aktualnymi wydarzeniami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO