
Promocja marki, wydarzeń i produktów – o produkcji filmów dla biznesu
22 marca 2020Słynne przysłowie mówi, że czasem obraz jest wart więcej niż tysiące słów. Znajduje ono potwierdzenie także w marketingu, który od lat wykorzystuje wizualne środki przekazu. Zaczynano od zdjęć, jednakże wraz z postępem techniki i zwiększeniem dostępu do kinematografii, a później telewizji i internetu, z czasem wyparły je filmy. Obecnie klipy są jednym z filarów każdej kampanii – zarówno jeśli idzie o kształtowanie wizerunki marki, akcje społeczne czy też reklamę jakiegoś produktu. Tak rozległe wykorzystanie filmów promocyjnych jest możliwe w głównej mierze na skutek zróżnicowania ich form, między którymi bez trudności można znaleźć tę, która do danej strategii reklamowej będzie najlepiej dopasowania.
Produkcja filmów – jak firmy i podmioty publiczne wykorzystują je do reklamy?
Spoty reklamowe są najpopularniejszym rodzajem produkcji filmowych, przydatnym przy promowaniu firmy. Bardzo dobrze znamy je z ekranów telewizorów, jednakże w ostatnich latach głównym kanałem ich rozpowszechniania jest również internet – raz za razem natrafiamy na nie w YouTube czy też na portalach informacyjnych, na domiar tego popularną praktyką jest nadawanie ich w środkach komunikacji miejskiej. Trzeba napomknąć też o firmach korporacyjnych, które są istotną częścią planu kreowania właściwego wizerunku marki w oczach potencjalnych oraz pracowników. Istotnym gatunkiem są ponadto filmy promocyjne. Ich produkcję zamawiają nie tylko przedsiębiorstwa, ale również różne instytucje – między innymi te zajmujące się promowaniem organizacji charytatywnych, fundacji i miast lub regionów. To środek nadający się doskonale do ukazania uroków konkretnego miejsca, postępów różnego rodzaju inwestycji (na przykład budowy biurowców czy dróg) albo informacji o działalności charytatywnej. Podobną kategorią są filmy eventowe, stanowiące rodzaj reportażu z przeróżnych imprez branżowych.
Realizację filmów korporacyjnych zleć kompetentnemu studiu
Aby reklama oparta o filmy promocyjne dała przewidywane wyniki, powinny one cechować się najwyższą jakością. Tym samym produkcję filmów powinno się powierzyć wypróbowanej, profesjonalnej ekipie. O poziomie usług świadczonych przez dane studio dużo powie nam galeria jego dotychczasowych prac. istotne jest też to, z jakiego sprzętu ono korzysta. Chodzi między innymi o drony pozwalające na wykonanie atrakcyjnych ujęć z powietrza, praktycznie nieodzownych we współczesnych filmach promocyjnych oraz korporacyjnych.