pozycjonowanie stron Kraków

Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe

16 grudnia 2018

Funkcjonują trzy główne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną rolę przed jednorazowymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Świata w piłce nożnej, Dzień Kobiet czy Zielone Świątki. Ten rodzaj pozycjonowania będzie szczególnie skuteczny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii oraz turystyki. Przeważnie powinno się zacząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, by Google zdążyło na czas zaindeksować nową czy też zmodyfikowaną treść witryny internetowej.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Inny rodzaj pozycjonowania to trafne i przetestowane wyjście dla posiadaczy niewielkich budżetów na reklamę. Za sprawą właściwego doboru słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z daną branżą, ale także koszty reklamy w Google Ads istotnie się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail oznacza również dużo niższą konkurencję. Kluczowe jest też to, że coraz powszechniejszy jest trend wpisywania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– buty sportowe Nike Revolution białe sklep online,
– golarka Philips S1310/04 czarna,
– smartfon Samsung Galaxy S8 biały.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne przede wszystkim dla sklepów internetowych. Za sprawą tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader szeroki asortyment artykułów mogą efektywniej zdobywać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu najistotniejsze jest połączenie frazy z nazwą danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się najczęściej:
– dzielnicę (przykładowo “sklep sportowy Stare Miasto”)
– miejscowość (“klub fitness Kraków”)
– kraj (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swój asortyment tylko do klientów mieszkających na danym obszarze. Ta metoda pozycjonowania jest wykorzystywana także wtedy, gdy firma ma mały budżet na reklamę i nie jest w stanie rywalizować na frazy bez dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na fortepianie“, to “nauka gry na fortepianie Kraków”.

Dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]