
Filmy reklamowe dla tradycyjnych i nowoczesnych mediów
22 lipca 2019Spoty reklamowe to zwykle 30-sekundowe produkcje filmowe, których główną funkcją jest promocja usług lub produktów danej marki. Mogą być wyświetlane w standardowych mediach (w lokalnej lub ogólnopolskiej telewizji), w przestrzeni miejskiej (monitory w komunikacji publicznej) lub przed filmami w kinach. W czasach wszechstronnego dostępu do internetu świetnym pomysłem jest też użycie spotu reklamowego w mediach społecznościowych, np. jako treści sponsorowanej na Facebooku albo przed filmami na YouTube. Mnóstwo przykładów pokazuje, iż treść udostępniana viralowo w sieci to najlepsza metoda na promocję usług i produktów.
Produkcja spotów reklamowych – co jest istotne?
Spoty reklamowe przeważnie nie przekraczają pół minuty i prezentują treści w bardzo skondensowanej formie, zatem przy ich produkcji istotne jest twórcze, nieszablonowe podejście do danego tematu. Ze względu na to, iż bloki reklamowe w tradycyjnych mediach pojawiają się w przerwach pomiędzy programami, ich autorzy prześcigają się w pomysłach, jak przyciągnąć uwagę widzów. W produkcji spotów reklamowych znaczną rolę odgrywa także odpowiednio dobrana muzyka.
Filmy reklamowe – zadanie dla zawodowców
Produkcja spotów reklamowych jest zadaniem dla profesjonalistów, którzy dysponują najwyższej jakości sprzętem (stabilizatory obrazu, drony, lustrzanki cyfrowe, kamery tradycyjne i sportowe), a w swojej pracy wykorzystują zaawansowane oprogramowanie do postprodukcji – dźwięku, korekty kolorów czy montażu. Firmy parające się produkcją spotów reklamowych zatrudniają też doświadczonych lektorów i aktorów. Fundamentem udanego filmu reklamowego jest zawsze fascynujący scenariusz przyciągający uwagę potencjalnych klientów, zadziwiający swoja inwencją, a niekiedy nawet pobudzający ich do myślenia lub wywołujący wzruszenie.