Co się dzieje, gdy strona ma filtr ręczny Google?

6 października 2018

O filtrach ręcznych od Google i nie tylko

Filtry Google to kara nakładana na serwisy internetowe, które naruszają wprowadzone przez Google wymogi dla webmasterów. Spotkać możemy dwa typy kar – filtr ręczny albo filtr algorytmiczny. Filtry ręczne nakładane są przez członków Google Webspam Team, z kolei algorytmiczne nakłada bezpośrednio algorytm Google.

Twoja strona ma filtr Google – co w związku z tym?

Strony, na które zostały nałożone filtry i bany Google odnotowują duży spadek w wynikach wyszukiwania. Za najbardziej rażące przekroczenia Google może ukarać całkowitym usunięciem z wyników wyszukiwania. Częściej spotkać możemy jednak filtry od Google, które uniemożliwiają osiągnięcie satysfakcjonujących pozycji w wyszukiwarce lub które sprawiają, że zawartość strony nie jest indeksowana. Długość trwania kary jest zależna od jej typu. Filtry ręczne nakładane są przeważnie na miesiąc, algorytmiczne do momentu aż roboty Google znów zajrzą na naszą stronę. Oczywistym warunkiem zdjęcia filtrów w każdym z wymienionych przypadków jest dostosowanie strony do zasad opracowanych przez Google.